fredag den 2. november 2007

Kh-adr!

i
Jeg ville egentligt ikke blogge om politik, da man altid kommer til at træde folk over tæerne, hvis man (som mig) har skarpe meninger om politik. Men altså, Naser Khader!!?? For fanden da!

To sum up: Jeg hader Naser Khader! (ikke på Ahmad Akkari måden, men på samme måde som jeg afskyr f.eks. Gwen Stefani..). Og for lige at tilføje et snert af selvhad, så er jeg simpelthen så sur på mig selv over, at jeg i foråret 1999 spildte mit første valgkort til Europa-parlamentet til den flommede flanør (og jeg stemte ikke på mig selv). Billedet alene siger vist alt. Desværre kunne jeg ikke finde billedet, hvor han iført hvidt tøj står i messias-positur foran det danske flag. Selvfede mandsling!

Og ikke nok med jeg er træt af Khader, nu står han ********** også til at få magt, som han har agt. Det er bestemt ikke et race/religionsspørgsmål - har selv en andel i, at billederne af Hüseyin Aracs kontrafej hænger fra det nordlige Århus' lygtepæle. Nej, det handler om, at han er egoistisk populist og folkeforfører af værste skuffe. Og endnu værre: Det er lykkedes ham at forføre de bedst uddannede i dette land, der jo om nogen burde vide bedre. Og selvom fordelingspolitik ikke står særligt højt på cafe latte segmentets agenda i forhold til delfiners ve og vel og druknende isbjørne, så bør man som veluddannet kunne gennemskue, at det ikke hænger sammen for Khader og konsorter!

Khaders mærkesag:
At sætte skatten på arbejde ned til omkring 40% for alle: Flere vil blive på arbejdsmarkedet og yde en ekstra indsats, når skatten sættes ned. Dermed bliver der flere penge til sygehuse, skoler, plejehjem og anden velfærd.
Man kan ikke udvikle velfærdsstaten ved at sænke skatten til 40 pct. Eller det kan man godt, så skal man bare beskatte nogle andre (gerne husejere for min skyld). Hele den der ide om, at en lavere skat øger arbejdsudbuddet - som mig bekendt ikke er empirisk underbygget da en lav skat oftest følges med en lav arbejdsløshedsunderstøttelse - og at en skattesænkning derfor nærmest er provenue-neutralt er jo latterlig, som kun en skrivebordsøkonom (i modsætning til dem på slagmarken) kan finde på! Man kunne selvfølgelig finansiere de 40 pct. ved at fjerne alle fradrag - men det bliver det jo ikke rigtigt billigere af? Man kan for min skyld fjerne efterløn, børnecheck og rentefradrag for boligejere, men så sig det da!

Arrrrgh!

Ingen kommentarer: